دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد فتوتراپی جهت درمان زردی نوزاد در منزل 02177431657

دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد فتوتراپی جهت درمان زردی نوزاد در منزل 02177431657

اجاره دستگاه زردی فتوتراپی جهت درمان زردی نوزاد در منزل توسط شرکت نی نی سالم با کادر مجرب و متخصص 09123368548 و 02177431657

بایگانی
  • ۰
  • ۰

زردی و مراقبت از نوزاد

زردی و مراقبت از نوزاد

مراقبت از نوزاد که بسیار نحیف و ظریف است بسیار مهم و حساس است. هر گونه سهل انگاری در نگهداری نوزاد تازه به دنیا آمده می تواند باعث به خطر افتادن او شود. به منظور مراقبت هر چه بهتر از نوزاد مراتب زیر حتما رعایت گردد:

۱ - دمای اتاق نوزاد باید حدود ۲۸ درجه باشد.

۲ - حمام کردن روزانه نوزاد با داشتن بند ناف اشکالی نداشته و مفید نیز میباشد.

۳ - ناف نوزاد باید با الکل یده پانسمان شده و با گاز استریل پوشانده شود.

۴ - برای جلوگیری از سوختگی پای نوزاد به خاطر ادرار و مدفوع او را زود به زود عوض نمایید و در صورت ابتلا به سوختگی از پودر استفاده نکنید. پای نوزاد را با آب و صابون بشوئید و خشک کنید سپس با پماد AD چرب نمائید.

۵ - وجود ترشحات بیرنگ یا خون آلوده در قسمت تناسلی نوزاد دختر طبیعی است.

۶ - در صورت مشاهده مواردی نظیر زردی، اسهال، بیحالی، بد نفس کشیدن، استفارغ مکرر، خوب شیر نخوردن، تب، سرفه، جوشهای چرکی، ترشح از ناف، تشنج و حرکات غیرطبیعی در نوزاد هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

استفراغ نوزاد

هنگامی که نوزاد شما هوا را همراه با شیر مادر یا شیر خشک می‌بلعد، هوا در مایعی که می‌خورد گیر می‌افتد. این هوا مجبور است برای خروج بالا بیاید و هنگامی که این اتفاق می‌افتد، مقداری از مایع نیز همراه آن و از طریق دهان یا بینی بالا می‌آید که به شکل استفراغی خفیف دیده می‌شود.

روشهای کاهش استفراغ نوزاد

1- شیر دادن به نوزاد در حالیکه نوزاد نسبت به حالت خوابیده دارای زاویه باشد

2- شیردهی به نوزاد در فضای آرام

3- بررسی نوک پستانک و اندازه سوراخ مناسب پستانک اگر نوزاد شیر خشک میخورد

4- گرفتن آروغ نوزاد بعد از شیر خوردن

5- جلوگیری از وارد آمدن فشار به شکم نوزاد

6- نوزاد را سریعا نخوابانید

7- شیر زیاد به نوزاد ندهید

8- بررسی نوع غذایی

مراقبت از نوزاد و قنداق کردن نوزادان

از قدیم الیام در کشور ما قنداق کردن نوزادان مرسوم بوده است که البته امروزه منسوخ شده و به هیچ عنوان نیز توصیه نمیگردد. مهمترین دلایل عدم قنداق کردن نوزاد عبارتند از:

1- خطر مرگ ناگهانی نوزاد

2- در رفتن مفاصل به خصوص مفاصل ران

3- جلوگیری از رشد طبیعی کودک

4- امکان خفگی نوزاد اگر نوزاد به هر دلیلی روی شکم بغلطد

عرق کردن نوزاد

عرق کردن یک فرایند طبیعی برای نوزادان است که امکان دارد تا حدود چهار سالگی ادامه یابد. عرق کردن سر، به ویژه هنگام خواب در نوزادان و کودکان بسیار شایع است. عرق کردن کف دست و پا در شرایط استرس‌زا یا در محیط‌های بسته مانند کفش نیز یک مورد شایع است. مهمترین دلایل عرق کردن نوزاد به شرح ذیل است:

1- سیستم عصبی نوزاد که وظیفه کنترل دمای بدن را دارد هنوز به مرحله تکامل نرسیده است.

2- خواب عمیق نوزادان که باعث تعریق بیشتر میگردد.

عفونت قارچی در ناحیه آلت تناسلی

مهمترین دلایل عفونت قارچی سایش پا، حساسیت و نم یا رطوبت موجود در این ناحیه است. شما ممکن است قادر به تشخیص قارچ در یک التهاب خفیف در ناحیهٔ پوشک نباشید، اما وقتی یک عفونت قارچی کاملاً پیشرفت کرد، معمولاً می‌توانید آن را تشخیص دهید، زیرا ناحیهٔ ملتهب به خوبی مشخص و قرمز رنگ است.

همچنین پوست کودک ممکن است پوسته‌پوسته شود. یک نشانه مهم دیگر حساسیت قارچی این است که معمولاً بیشتر از دو روز طول می‌کشد و درمان‌های خانگی ادرار سوختگی کارآمد نیست. همچنین عفونت قارچی معمولاً در چین‌های پوست ناحیۀ کشاله ران ظاهر می‌شود.

سوختگی به علت ادرار

اگر پوست نوزاد در ناحیه زیر پوشک ملتهب و قرمز به نظر می‌رسد، این احتمال هست که دچار ادرار سوختگی شده باشد. علائم ادرار سوختگی عبارتند از:

1- التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک

2- تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک

3- گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد

درمان خانگی سوختگی ادرار

1- تعویض مرتب و به موقع پوشک

2- آبکشی و خشک کردن خیلی لطیف محل سوختگی

3- استفاده از پماد مناسب

4- برهنه کردن نوزاد به منظور گردش هوای بیشتر در محل سوختگی

مراقبت از بند ناف نوزاد

ریشهٔ بند ناف معمولاً بعد از گذشت هفت تا ۲۱ روز پس از تولد خشک می‌شود و از بدن نوزاد جدا میشود. این جدا شدن باعث ایجاد زخم کوچکی می‌شود که آن هم بعد از چند روز برطرف خواهد شد.

ریشه بند ناف را تمیز و خشک نگه دارید، اما با هیچ ماده‌ای آن را تمیز نکنید. پوشک نوزاد باید از ریشه ناف فاصله داشته باشد. برای خشک نگه داشتن ریشهٔ بند ناف، پوشک را زیر ناف ببندید. تا وقتی ریشه نیفتاده است، نباید نوزاد را در آب غوطه‌ور کرد. می‌توانید نوزاد را با یک اسفنج نرم مخصوص نوزاد تمیز کنید.

در هوای گرم، فقط یک پوشک مناسب و یک لباس راحت تن کودک کنید تا هوا بتواند جریان یابد و بند ناف برای افتادن خشک شود. قبل از افتادن بند ناف، بهتر است لباس‌هایی را که باعث زیاد گیر کردن به بند ناف می‌شود تن نوزاد نکنید. هرگز سعی نکنید بند ناف را از بدن نوزاد جدا کنید. حتی زمانی که به نظر می‌رسد فقط به یک

مو بند است. اقدام به کندن بند ناف ممکن است باعث خونریزی شود.

کمی ترشح از بند ناف طبیعی است. این مایع معمولاً از ریشه ترشح می‌شود و باید به سادگی پاک شود. برای تمیز کردن بند ناف از الکل، بتادین یا ضدعفونی‌کننده‌های دیگر استفاده نکنید تا بند ناف در زمان معمول خودش بیفتد و دیگر خطر عفونت نیز وجود نداشته باشد.

مراقبت از زردی نوزاد

زردی در نوزادان موجب ضایعات جبران ناپذیر سلول مغزی و عقب ماندگی عقلانی می شود. در هفته های اول تولد بایستی دقیقا مراقب زردی در نوزاد بود. شروع زردی بیشتر در سفیدی چشم کودک بروز می کند و در سایر نقاط بدن گسترش پیدا می کند، به محض مشاهده زردی بدون اتلاف وقت به پزشک مراجعه نمایید. هرچه زردی نوزاد زودتر تشخیص داده شود درمان زردی نیز راحت تر است.

در مواردی که زردی خفیف باشد (کمتر از 20 )، شاید نیاز به اجاره دستگاه فتوتراپی باشد و در مواردی که زردی شدید باشد (عدد بیلی روبین بالاتر از 20)، خون نوزاد باید انجام گیرد. توجه داشته باشید که نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند دفعات اجابت مزاجشان بیشتر است ولی حجم مدفوع آنها کم، رنگ آن زرد و احیانا

کف آلود و گاهی سبز است، آن را با اسهال اشتباه نگیرید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی