دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد فتوتراپی جهت درمان زردی نوزاد در منزل 02177431657

دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد فتوتراپی جهت درمان زردی نوزاد در منزل 02177431657

اجاره دستگاه زردی فتوتراپی جهت درمان زردی نوزاد در منزل توسط شرکت نی نی سالم با کادر مجرب و متخصص 09123368548 و 02177431657

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دستگاه فتوتراپی خانگی

دستگاه فتوتراپی خانگی

دستگاه فتوتراپی خانگی یکی از بهترین، مناسب ترین و منطقی ترین راه درمان زردی نوزاد در منزل به جای بستری کردن نوزاد در بیمارستان است.

فتوتراپی خانگی به معنی درمان زردی نوزاد با استفاده از تابش نور های مرئی و نامرئی با طول موج های مناسب می باشد. اگر نوزاد شما مبتلا به زردی می باشد برای درمان الزام به بستری کردن نوزاد و حضور در بیمارستان ندارید بلکه با نظر پزشک معالج نوزاد و تماس با مشاورین و متخصصین شرکت نی نی سالم و انتخاب بهترین و مناسب ترین دستگاه فتوتراپی خانگی می توانید نوزاد دلبندتان را در منزل و در کنار مادر درمان نمائید.

این دستگاه برای درمان نوزادانی که مبتلا به زردی شده اند به کار می رود. بیلی روبین ماده ای زرد یافت شده در گلبول های قرمز است. هنگامی که بدن گلبول های قرمز خون را تجزیه می کند بیلی روبین آزاد می شود. بیلی روبین معمولا بدن را از طریق حرکت در روده ها می پیماید. چنانچه بدن نوزاد نتواند بیلی روبین را دفع کند زردی در نوزاد ایجاد میگردد.

دستگاه فتوتراپی در منزل

فتوتراپی روش تابیدن نور با طول موج مخصوص از فاصله و زاویه استاندارد برای درمان زردی نوزاد است. زرد شدن سفیدی چشم و پوست نوزاد نشانه زردی نوزاد است که به علت بیلی روبین بیش از حد در خون ایجاد می شود. بیلی روبین ماده ای زرد یافت شده در گلبول های قرمز است. هنگامی که بدن گلبول های قرمز خون را تجزیه می کند بیلی روبین آزاد می شود.

بیلی روبین معمولا بدن را از طریق حرکت در روده ها می پیماید. وقتی که بدن نوزاد قادر نباشد بیلی روبین را حذف کند زردی ایجاد میشود. نور موجود در دستگاه فتوتراپی به بدن نوزاد کمک می کند تا بیلی روبین اضافی را از بین ببرد. فتوتراپی ممکن است در خانه انجام شود که این کار با دستگاه فتوتراپی خانگی انجام می شود. اگر زردی شدید باشد نوزاد شما ممکن است نیاز به فتوتراپی در بیمارستان داشته باشد. نور ساطع شده از دستگاه زردی نوزاد با توجه به طول موجی که دارد به بدن نوزاد شما کمک می کند تا بیلی روبین اضافی را از بین ببرد.

زردی نوزاد خود را کجا درمان کنیم؟

درمان زردی نوزاد میتواند در خانه انجام شود که این کار توسط دستگاه فتوتراپی انجام می شود. اگر زردی شدید باشد نوزاد شما ممکن است نیاز به دستگاه های فتوتراپی در بیمارستان داشته باشد و باید در بیمارستان بستری گردد.

دستگاه فتوتراپی خانگی دارای تعدادی لامپ فلورسنت مخصوص و یا در نوع مدرن تر و جدیدتر خود دارای تعدادی لامپ ال ای دی با طول موج مخصوص است و ابعاد و اندازه آن به گونه ای است که به راحتی حمل شده و قابلیت جابجایی دارد.

نکات مهم در هنگام استفاده از دستگاه فتوتراپی

  • دمای اتاق نوزاد باید بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتیگراد باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که بستر نوزاد شما خشک است.
  • دستگاه فتوتراپی را به برق زده و حدود 15 دقیقه صبر کنید تا دماسنج دستگاه خود را با دمای محیط وفق دهد.
  • دستگاه درمان زردی نوزاد را روشن کنید.

لامپ های دستگاه فتوتراپی بر دو نوع هستند که ممکن است ال ای دی یا فلورسنت باشد.

  • کلیه لباسهای نوزاد را به غیر از پوشک در بیاورید.
  • اگر دستگاه درمان زردی از نوعی است که نیاز به چشم بند دارد چشم بند را روی چشم نوزاد تان قرار دهید.
  • نوزاد خود را زیر دستگاه زردی قرار دهید.
  • موقعیت نوزادتان را هر ۱ تا ۲ ساعت تغییر دهید. این کار باعث می شود تا همه قسمتهای پوست نوزاد در معرض نور لامپ دستگاه فتوتراپی خانگی قرار بگیرد و باعث می شود تا بیلی روبین با سرعت بالا تری کاهش پیدا کند. نوزاد باید در طول انجام فتوتراپی کاملا راحت و آرام باشد.
  • هر ۲ ساعت یکبار نوزاد را از دستگاه خارج کرده و شیر بدهید و پوشک او را تعویض نمایید.

دستگاه فتوتراپی خانگی نوزاد

دستگاه فتوتراپی خانگی یک جایگزین ایمن و مناسب به جای دستگاه فتوتراپی بیمارستانی و بستری کردن نوزاد در بیمارستان می باشد. این دستگاه برای درمان نوزادانی که مبتلا به زردی شده اند به کار می رود. نور مورد استفاده در فتوتراپی با طول موج مخصوص درمان زردی است و به بدن نوزاد کمک می کند تا بیلی روبین اضافی را از بین ببرد.

فتوتراپی ممکن است در خانه انجام شود که این کار توسط دستگاه فتوتراپی خانگی انجام می شود. اگر زردی خیلی شدید باشد نوزاد باید در بیمارستان و تحت نظر پزشک بستری گردد. البته لازم به ذکر است که دستگاه فتوتراپی مدرن و پیشرفته سه بعدی قادر است زردی تا 21 بیلی روبین را به راحتی و بدون هیچگونه نگرانی در منزل درمان نماید.

برای درمان زردی نوزاد با دستگاه فتوتراپی چکار باید بکنیم؟

در ابتدا میزان زردی نوزاد توسط آزمایش خون و یا دستگاه بیلی چک مشخص میگردد. توضیح اینکه آزمایش خون به مراتب دقیق تر است. چنانچه سطح بیلی روبین به اندازه ای باشد که به درمان نیاز داشته باشد، از دستگاه فتوتراپی استفاده می شود.

پس از تماس والدین عزیز با شرکت نی نی سالم دستگاه فتوتراپی خانگی به همراه کارشناس خبره شرکت به محلی که نوزاد در آن قرار دارد منتقل میشود. کارشناس پس از رویت شرایط فیزیکی و جسمی نوزاد بهترین دستورالعمل را ارائه خواهد کرد و شما خانواده های عزیز در مدت اعلام شده از دستگاه زردی نوزاد استفاده خواهید کرد. پس از پایان زمان مشخص شده میتوانید مجددا نوزاد را به آزمایشگاه برده و میزان زردی نوزاد را اندازه بگیرید. زمانی که سطح بیلی روبین به اندازه کافی پایین آمده باشد می توان دستگاه زردی نوزاد را خاموش کرد. برای اطمینان از کاهش بیلی روبین و درمان قطعی زردی کودک، بهتر است آزمایش خون دیگری در ۲۴ ساعت آینده انجام شود. اگر سطح بیلی روبین به اندازه کافی پایین باشد، درمان زردی نوزاد به پایان رسیده است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی